24 Aralık 2011 Cumartesi

İyi Bir Gün Olmayacak Yarın

Senin yazmayı bıraktığın gün, senden kaptığım yazma hastalığına sığınmak ne kötü! Ama sen de hak verirsin ki seni kime anlatsam yetersiz kalacak, en iyisi seni en iyi anlayan ve en iyi anlatan şeye sığınmak, yazıya...
İlk defa metafor sözcüğünü sende duydum, önceleri meteorla karıştırdım. Ama ne fark ederdi, ikisinde de seni anlatan bir şeyler vardı: Metaforlarla dolu hayatına sık sık meteorlar düşerdi. Ve sen her meteordan bin metafor üretir; hayatına, okuluna, dizelerine katardın. Sonra bir gün o metaforları çözme fırsatı buldum ve her satırda senin deyiminle "civciv sarısı umutları" okudum.
Şimdi de "civciv sarısı umutlarını" toplayıp gidiyorsun. Yoksa bu da mı bir metafor.
Cümleleri sana uygun bitirmek gerek
"İYİ BİR GÜN OLSUN YARIN!"
Sevgili Öğretmenim.


Haziran bulutları
olsun yatağın
aşka düşsün yolun
düşünde
bir dere kenarında
söğüt gölgesine sığınsın başın
ayakların suda
- aslında su senin ayaklarında gülüm-
elinde Bursa işi bir çakı
sabaha kadar
umutlarını yont!
Bir de beni düşün
düşünde
yokluğun
nasıl da
haziran bulutuyum
söğüt dalıyım
akan / akmayan suyum
ama illâ ki
yonttuğun umudum...

İyi geceler gülüm,
iyi bir gün olsun yarın...


NEVZAT TEKİN



Hiç yorum yok: